Grafik psychológom?

Áno, základnou súčasťou firmy by mal byť profesionálne vypracovaný Corporate Design Manuál, v ktorom sú definované logo firmy, typ písma, grafické motívy, vzory, firemné farby.

Ale ako sme písali už v minulom príspevku, bezpodmienečné použitie iba týchto vizuálnych znakov môže byť na škodu. Stačí použitie loga v symbolickej veľkosti a dodržanie základných grafických princípov. V správne spracovanej grafike si Vás zákazník nájde.

Potom je už na  Vašej a grafikovej fantázii, ako budete s vizuálom ďalej nakladať. Aj farby totižto pôsobia na ľudí. Ako?

FarbaAsociácia
ČervenáAktívna, veselá, vládnuca, vzrušujúca, podnecujúca. Hlasná, silná. Sladká.
OranžováSrdečná, žiarivá, živá, priateľská, jasná, veselá, vzrušujúca. Teplá, blízka.
ŽltáSvetlá, jasná, voľná, pohyblivá, dynamická, otvorená. Kyslá.
ZelenáUkľudňujúca, osviežujúca, pokojná, kľudná, farba nádeje. Mladá, chladná, vlhká.
ModráPasívna, zdržanlivá, istá, pokojná, kľudná. Studená, mokrá, lesklá, tichá.
FialováVážna, nešťastná, ponurá. Mystická.
Zdroj: Peter Behrens, autor 1. Grafického manuálu v roku 1907 pre spoločnosť AEG.

Grafik by mal byť dobrý psychológ. Niektoré kombinácie farieb totižto pôsobia až negatívne. Tak napríklad pri ovocnom sirupe s príchuťou citróna by použitie kombinácie žltej a zelenej farby mohlo  vyvolať pocity kyslosti až horkosti. Naopak, využitie kombinácie bielej a modrej je časté pri pracích práškoch – všimli ste si? Zdôrazňujú ľahkosť, čistotu.

Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii!