Grafik psychológom?
Áno, základnou súčasťou firmy by mal byť profesionálne vypracovaný Corporate Design Manuál, v ktorom sú definované logo firmy, typ písma, grafické motívy, vzory, firemné farby.
Ale ako sme písali už v minulom príspevku, bezpodmienečné použitie iba týchto vizuálnych znakov môže byť na škodu. Stačí použitie loga v symbolickej veľkosti a dodržanie základných grafických princípov. V správne spracovanej grafike si Vás zákazník nájde.
Potom je už na Vašej a grafikovej fantázii, ako budete s vizuálom ďalej nakladať. Aj farby totižto pôsobia na ľudí. Ako?
Farba | Asociácia |
Červená | Aktívna, veselá, vládnuca, vzrušujúca, podnecujúca. Hlasná, silná. Sladká. |
Oranžová | Srdečná, žiarivá, živá, priateľská, jasná, veselá, vzrušujúca. Teplá, blízka. |
Žltá | Svetlá, jasná, voľná, pohyblivá, dynamická, otvorená. Kyslá. |
Zelená | Ukľudňujúca, osviežujúca, pokojná, kľudná, farba nádeje. Mladá, chladná, vlhká. |
Modrá | Pasívna, zdržanlivá, istá, pokojná, kľudná. Studená, mokrá, lesklá, tichá. |
Fialová | Vážna, nešťastná, ponurá. Mystická. |
Grafik by mal byť dobrý psychológ. Niektoré kombinácie farieb totižto pôsobia až negatívne. Tak napríklad pri ovocnom sirupe s príchuťou citróna by použitie kombinácie žltej a zelenej farby mohlo vyvolať pocity kyslosti až horkosti. Naopak, využitie kombinácie bielej a modrej je časté pri pracích práškoch – všimli ste si? Zdôrazňujú ľahkosť, čistotu.
Chcete pomôcť pri vytváraní vašej marketingovej stratégie a plánu? Naši mediálni stratégovia sú vám k dispozícii!